Zapiski przyjaciela collie.

Jurkowe bułeczki na zakwasie z rabarbarem

sobota, 19 maja 2012

Ten przepis, który otrzymałam od Jurka mieszkającego na Ukrainie czekał na realizuję aż dziewięć dni. Strasznie długo, ale wreszcie jest ten dzień, ciepła sobota.
Kiedy zobaczyłam Jurka bułeczki, miałam ochotę koniecznie je spróbować. A że na Ukrainę na bułeczki jest kawałek drogi, dostałam przepis i upiekłam. Czy tak smakuję ja te z oryginalne nie wiem, Ale są na zakwasie, mają wspaniałe nadzienie i jeszcze ciepłe cudownie pachną...


A jak smakują? Upieczcie i spróbujecie. 

Bułeczki z rabarbarem
Składniki
150g zakwasu żytniego
250ml ciepłego mleka
500g maki pszennej
3|4 łyżeczki soli
4 łyżeczki cukru
70g roztopionego masła
2|3 cukru waniliowego
2 jaja+1 do smarowania
Nadzienie bułeczek: rabarbar-8 sztuk, 4 lyzki cukru, cynamon

Do zakwasu dodać ciepłego mleka z rozpuszczonym cukrem i 50g mąki. Nakryć i zostawić w ciepłym miejscu na 30 min. Następnie dodać resztę maki, masło, sól, cukier waniliowy, 2 jaja, i całość zagniatać, odłożyć na 30 min.
Rabarbar- obrać ze skórki, pokroić na małe kawałeczki, posypać cukrem i cynamonem. Odłożyć do zmiękczenia. Ciasto jeszcze raz zagniatać, podzielić na 13 sztuk, do środka łyżeczką nakładać porcje rabarbaru (bez soku) i zaklejać bułeczki formując na na podłużne. Wyłożyć na blaszkę, posmarować zabełtanym jajkiem. Włożyć do nagrzanego  piekarnika do temperatury 180 stopni i piec około na 30min, aż się zrumienią. Gotowe można posypać cukrem pudrem lub cukrem pudrem z cynamonem.

Siedząc w ciepłym majowym słońcu popijam kawkę zajadając się jurkowymi bułeczki. Jurek dla Twojej Rodziny pozdrowienia z Polski.

0 komentarze: