Zapiski przyjaciela collie.

Trzy po trzy i jabłkowe mufiny

niedziela, 26 sierpnia 2012
Trzyosobowa rodzinka wyruszyła w swoją pierwszą wyprawę camperem do Włoch. Wraz z nimi na wyprawę wyruszyły trzy collie NEBRA*, CARO** i DELILAH***.
To jednak nie jest koniec historii...otóż....
Drugiego sierpnia NEBRA* urodziła trzy maluchy collie- dwie suczki i jednego pieska, które przecież także wzięły udział w wyjeździe do Włoch.
Te słodkie trzy maluchy mają już trzy tygodnie!!!


 Nie pozostaje mi więc nic innego tylko rozpocząć wymyślanie włoskich imion rozpoczynających się na literkę "F".

 Wertuję słownik włosko- polski 

"FIAMMA"- płomień
"FIABA"- Bajka
"FIORENTA"- kwitnący
"FONTE" - źrodło
"FORESTALE"- leśny
"FOETEZZA"- twierdza
"FORTUNA"- szczęście
"FELICE"- szczęśliwa
"FORTUNATO"- szczęśliwy
"FRAGOLA"- truskawka
"FRANCO"- szczery
"FRATERNO"- braterski
"FRIZANTE" rześki
"FRUTTO"- owoc

Mam kłopot, zbyt dużo pięknych imion, a zbyt mało szczeniąt. Mam duży kłopot!


Aby go osłodzić upiekłam mufiny jabłkowe.

Mufiny jabłkowe ( porcja trzy x trzy )
Składniki: 
250 g obranych o pokrojonych w drobną kostkę jabłek
250 g mąki
250 g jogurtu naturalnego
2 łyżki soku z cytryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1,2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 jajko
125 g cukru
80 ml oleju roślinnego


Przygotowanie
Obrane i pokrojone jabłka skropić sokiem z cytryny. Jajka wymieszać z cukrem, olejem, jogurtem. Dodać mąkę, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną. Następnie dodać pokrojone jabłko. Nakładać do papilotek lub foremek.
Piekarnik nagrzać do 160 stopni z termoobiegiem i piec w temperaturze około 30 minut na środkowym poziomie. ( bez termoobiegu w temp. 180 stopnia)



3 komentarze:

  1. Anonimowy pisze...:

    Dla mnie najpiękniejsze są:
    -Fonte
    -Fortuna
    -Frizante
    PS:Gratuluje szczeniąt:)

  1. Asiek. pisze...:

    Piękne maluszki. :) Dla mnie najładniejsze imionka to Fiorenta, Fraterno i Frizante.
    Dodajemy do linek. W końcu kolaki to nasi starsi kucyzi. ;)
    http://psowaty.blogspot.com

  1. Wiktoria pisze...:

    Piękne psiaki! Ja bym wzięła Franko, Fiaba i Felice. Od razu mi się spodobały.