Zapiski przyjaciela collie.

Collie niezapominajka

piątek, 13 maja 2011
Skończyła się awaria bloggera, witajcie ponownie.

 W ogrodach kwitną niezapominajki. Zbliża się także święto polskiej niezapominajki, które w Polsce od roku 2002 obchodzone  jest 15 maja  jako dzień promowania walorów przyrodniczych, różnorodności biologicznej, zachowania ważnych chwil od zapomnienia, zachowania historii małej i wielkiej Ojczyzny. 
Niezapominajka symbolizuje miłość i wierność do osoby.  Józef Chocieszewski we wstępie „Mowy kwiatów” w 1900 roku pisze „ Posyłając narzeczonej prześliczne róże, nie zapomnij dołączyć skromnej niezapominajki…”
Postanowiłam zrobić niezapominajkowe pocztówki i to nie byle jakie, bo to collie niezapominajki.


Dlaczego collie niezapominajki ? Jednym z powodów jest fakt, że powiększyłam w tym roku obszar niezapominajkowy i to mnie bardzo cieszy, poza tym myślę, że  collie w niezapominajkach to bajka, a jak mówi wierszyk
Niezapominajki
To błękitne bajki
A szepczą ci skromnie
Nie zapomnij o mnie



Jest jednak jeszcze jeden ciekawy powód o jakim ostatnio przeczytałam. 
 Wiele razy zetknęłam się z tym, że spacerując z moimi collie słyszę zewsząd wołanie- „ O, Lassie!”. W amerykańskim społeczeństwie Lassie odegrała rolę jako gwiazda filmowa, lecz  także jako działacz ochrony środowiska. Brzmi nieprawdopodobnie ? A jednak tak właśnie było. Mianowicie Lassie została przyjęta w Białym Domu przez  Lady Bird Johnson, zaś w styczniu 1968 roku prezydent Ameryki Lyndon Johnson podpisał projekt ustawy dotyczący zanieczyszczenia gleby i wody nieoficjalnie nazywany „programem Lassie”. Co więcej Lassie gościła dnia 19 marca 1968  na obiedzie w Senacie, gdzie na tablicy uznano jej zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska.
  



0 komentarze: