Zapiski przyjaciela collie.

Płyniemy "Pod wiatr"

środa, 21 grudnia 2011
Wszystko zaczęło się w czasie naszego czerwcowego wyjazdu do Górzna. Wyjazd nagły i nieplanowany wdarł się w nasze życie zostawiając w nim swój ślad na zawsze.  Sprawy na pozór proste wpłynęły na nasze życie wywołując efekt domina poukładanego na stole w przemyślne kształty.  Do tej pory nie do końca znamy końcowy kształt figury domina, jednak odkrywamy kolejne karty.
Prosta sprawa. Jest ciepły czerwcowy dzień. Obok jeziora młyńskiego w Górznie poukładane na stojaku kajaki chcą się wyrwać na wolność z więzi łańcucha kuszą nas do wypłynięcia na lśniące wody jeziora. W pobliżu nie ma nikogo. Chęć jest wielka. U góry widać ośrodek edukacji ekologicznej Wilga. Wspinam się po schodach na górę, jako rodzinny wywiadowca chcąc rozpoznać możliwość wypożyczenia kajaków. W ośrodku jakoś dziwnie cicho. Na stoliku tuż obok recepcji leżą kolorowe egzemplarze gazety. Podchodzą bliżej. Tytuł "Pod wiatr" przyciąga mój wzrok. Wczytana w pierwszą stronę nie słyszę ruchu w recepcji. Zostaję wyrwana słowami
- W czym mogę pomóc?- usłyszałam tuż za plecami.
Otrząsnąwszy się z zaczytania, skupiłam myśli przypominają sobie, po co przyszłam.
-Hmm, ja w sprawie kajaków, czy kajaki stojące na dole sa własnością ośrodka? Czy można je wypożyczyć?
Sprawa kajaków została szybko wyjaśniona. Kajaki były do wypożyczenia do zaraz. Pozostało mi jeszcze jedna sprawa do załatwienia, a że kieruję się w działaniu zasadą - gdy widzisz coś ciekawego nie zwlekaj- szybko dorzuciłam
- Czy mogę wsiąść tę gazetę?
I tak z czasopismem "Pod wiatr" pod pachą i dobrą wiadomością w sprawie kajaków zeszłam do czekającej rodziny.

www.podwiatr.pl

Dzisiaj w numerze 6 czasopisma "Pod Wiatr" znajdują się trzy artykule autorstwa Mikołaj Wyrzykowskiego. Czasopismo "Pod Watr" ukazuje się od 18 lat i dociera do młodzieży w Polsce i na świecie 

1) Reportaż- "W zwierciadle górskich źródeł" Mikołaj Wyrzykowski

fragment "(...) Mała collie Delilah wraz z nami nadal biega i szaleje wśród zielonych pagórków, wręcz prosząc się o to, byśmy choćby jeszcze jeden raz spróbowali uwiecznić ją na zdjęciu. Turlamy się radośnie po pagórkach.(...)"
 
2) Witryna literacka - "Pocztówki  ze świata" Mikołaj Wyrzykowski


3) Ekologia bez granic- " Czytanie księgi natury" Mikołaj Wyrzykowski





0 komentarze: