Zapiski przyjaciela collie.

Kujawy ziemio ma

wtorek, 3 kwietnia 2012
Idę ubrana w kujawski strój ludowy. Mam założoną biała koszulę ściśle opinającą moją kibić sznurówką, na którą założyłam kabat, czyli sukienny kaftanik podszyty wełenką. Ponieważ koncert będzie w pomieszczeniu, nie założyłam ozdobnej pelerynką, dopasowanej w talii. Lubię spódnice, a jako rodowita Kujawianka mam na sobie założone jednocześnie aż trzy spódnice. Spódnice spodnie, szyte z barchanu i płótna, pełnią rolę halek. Suto marszczona spódnica wierzchnia, latem szyta z jedwabiu, a zimą z wełenki, opasana jest fartuszkiem zwanym zapaską. Boki mojej czerwonej atłasowej ( lub jedwabnej) zapaski zdobi biały kujawski haft. jeśli nieco się nachylicie będzie widać moje białe pończochy oraz odświętne sznurowane trzewiki. Na szyi mam czerwone, prawdziwe korale.

Zespół ludowy "Kruszynioki"

Nie wiem, dlaczego, ale nie założyliśmy dzisiaj nakrycia głowy ( szlarki), czyli pasków materiału ułożonych w harmonijkę i ozdobionego sztucznymi kwiatami. Jako mężatka powinnam jeszcze dla pełnej gali nosić tiulowy czepek (kopkę) wyszywany białym haftem, otoczony dla ozdoby zrolowaną jedwabną chustą.
Jednak dlaczego, mam zdjęcie jeszcze bez stroju…?

 Collie: DELILAH Grenwood FCI

Dlaczego ? Co się stało ? Fotograf uchwycił nie ten moment ? 
Kujawianka bez stroju, ale za to z collie ? Tak, tak to collie musiał zawrócić fotografowi w głowie. Ech...
A może nie wzięłam swojego stroju ? Pogubiłam na próbie kroki ? Mam chore gardło ?
Siedzę przy kujawskim zespole i nucę z zespołem "Kujawy ziemio ma". Dobrze, że wpuścili mnie tak blisko. Bliżej już nie można było ( film) !  Na dodatek wpuścili mnie znowu z collie, czyżbym weszła tak blisko znowu przez collie ?

Jarmark Wielkanocny, Przysiek 31.03.2012


Zobacz
www.polskatradycja.pl- strój kujawski

0 komentarze: