Zapiski przyjaciela collie.

Piątkowe skorupki

piątek, 2 marca 2012
Na piątkowy obiad ziemniaczane kotlety, sadzone jajko i zielony szpinak na mleku. Wszystko popijane czerwonym barszczykiem. Menu jakoś samo się ułożyło. Krótkie spojrzenie do wnętrze lodówki wywołało początkowo przerażenie, nie dam rady nic wydumać. Do dyspozycji miałam ziemniaki, świeże wiejskie jajka, mąkę, przyprawy i szpinak jeszcze z własnego ogródka w zamrażalniku. I tak powstała moja fantazja piątkowa.


Kotlety ziemniaczane
Składniki: ugotowane ziemniaki, jajko, maka, sól, pieprz
przygotowanie: Ugotowane ziemniaki dobrze ugniatamy lub przepuszczamy przez maszynkę, dodajemy jajka, przyprawy i mąkę.  Wyrabiamy ciasto formując kotlety, smażymy na oleju. Można kotlety obtoczyć w bułce tartej, ponacinać ozdobą kratkę.


Czy pamiętacie zapiski ?
Czerwone i zdrowe- buraki, zakwas buraczany
Nasze i Wasze zdrowie- skorupki do jajek, lecznicza nalewka ma kości
Z dzisiejszego obiadu moje collie dostaną skorupki po wyparzeniu i zmiksowaniu oraz buraki, bo tym razem barszczyk robiłam nie na zakwasie buraczanym.
 
Zrobiłam Wam apetyt ? Warto spróbować mojej fantazji piątkowej, nalewki i zakwasu.
Ale, ale ...co do apetytu to muszę dodać, że ciasteczka wątrobowe ( przepis) wywołują niezwykłe reakcje.

Stoi przede mną całe moje stadko oczekując na choćby najmniejszy kawałek ciasteczka. Stoją i patrzą. Trzymam je w napięciu. Macham ręka z garścią ciasteczek w prawo i w lewo.
Mój zatrzymuję na Blisce*. Nie mogę uwierzyć. Na podłogę lecą kropli śliny. Tak się sprawy mają z tymi ciasteczkami.
 
Collie wyglądają na ciasteczka, a ja wyglądam wiosny. Niestety w lesie jedyne oznaki zieloności to młode sosenki. 

 Całe szczęście lody topnieją, a ptaki zaczynają swoje trele.

* Denfris MAGICAL BLISS

0 komentarze: